Half a year on the island - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Ruud - WaarBenJij.nu Half a year on the island - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Ruud - WaarBenJij.nu

Half a year on the island

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Ruud

21 Oktober 2013 | Anguilla, Anguilla

Vandaag is het precies 6 maanden dat ik op op Sint Maarten woon, de tijd vliegt voorbij.
En het bevalt goed!:)

Het lijkt alsof ik het leven hier steeds meer ga waarderen en het genieten makkelijker gaat. Twee weken geleden kwam ik terug van een vakantie van Rio de Janeiro (wat trouwens super was) en voelde het wel als thuiskomen.Toch vergeet je al snel hoe mooi Sint Maarten is, vervolgens sta je hier weer op het strand en dan is het toch wel echt een mooi eiland.

Het lijkt misschien voor mensen dat ik een en al vakantie heb, maar ik werk natuurlijk gewoon fulltime doordeweeks van half 8 tot 5. Het werk bevalt. Het is een van de twee ingenenieursbureau's van het eiland, dus de werkzaamheden zijn ontzettend breed. Onderhoudsplannen voor de haven van Saba schrijven, bestekken, begrotingen, tekeningen maken, maar ook buiten begeleiding op de bouwplaats. Wegenbouwprojecten, bruggen, drainagesystemen, alles eigenlijk. Dit zorgt ervoor dat je heel zelfstandig moet zijn en alles zelf moet ontdekken wat soms wel lastig is. Momenteel ben ik ook buiten bezig met inspectie van een grote bekende brug op het eiland, wat erg leuk is om te doen (wel bloed heet! haha). Er is veel werk omdat het eiland in opkomst is en er grote plannen zijn met het eiland. Doordat het een klein eiland is zijn er veel mogelijkheden, kansen en veel vrijheid door weinig regels, wetten, normen enz, maar ook naast werk, wat het anders maakt van NL.

Na werk probeer ik twee keer per week te "sporten". Dan kom ik thuis, doe ik mijn zwembroek,slippers, tshirt aan, helm op en dan op de fiets naar het strand met een snorkel in mijn rugzak. Daar maak ik mijn fiets vast aan een palmboom met een cijferslot en spring ik de zee in. Vervolgens een stuk zwemmen langs the beach tussen de golven en de vissen. Daarna nog een stuk over het strand hardlopen en weer terug de (warme) blauwe zee in om af te koelen. Ondertussen gaat de zon in de zee onder en de laatste tijd vaak met erg mooie rode lucht. Daarna op de fiets naar huis om daar te douchen. Dit vind ik wel de ideale ontspanning na het werk :)

De laatste tijd ben ik ook kayaklessen aan het volgen. Dit is ook na het werk in speciale "surfski´s". Dit zijn speciale kayaks die heel smal zijn en waar je met je voeten een roer kan bedienen. Als je wat verder gevorderd bent kan je hier heel goed mee surfen op de golven. Dit is erg cool om te doen en op zee heb je dan ook een heel mooi uitzicht op het eiland. Naast kayakken ga ik ook af en toe zeilen. Er is een zeilbotenverhuurbedrijf die af en toe beginnende crewzeilers het echte zeilracen wil leren. Dit is erg cool want je zit met professionele zeilers op een boot die ontzettend competetief zijn ingesteld en echt alles weten. Sommige hebben de beroemde Heineken regatta opgericht, dat is HET jaarlijkse evenement van Sint Maarten waar zeilers van over de hele wereld hier naartoe komen om wedstrijden te zeilen in de hoogste klassen. Ik kan dus veel van die mensen leren. Verder ga ik ook af en toe duiken, wat je hier ook goed kan en daarnaast kan je ook golfsurfen, windsurfen, wakeboarden enz. dus ik vermaak me hier prima.

Je ontmoet hier makkelijk mensen, er zijn hiervoor erg veel relax momenten en locaties en die vibe heerst hier ook op het eiland. Leuke strandtentjes en open luchtdiscotheken. Mensen blijven echter niet lang op het eiland, dus je ziet constant mensen gaan en komen (vooral nederlanders). Echte goede vrienden maak je daardoor niet snel en zijn gesprekken vaak een beetje oppervlakkig. Vrienden en familie uit nl mis je daardoor wel een beetje.

Het weer is hier natuurlijk erg relax en ongeveer het hele jaar door hetzelfde. 28 graden gemiddeld dag en nacht, veel zon 5-7uur savonds donker, af en toe een korte tropische regenbui (vandaag is er toevallig een tropische depressie en regent het niet normaal, doet me aan NL denken) heel vaak goed weer. Elk weekend naar het strand gaan vind ik niet erg vervelend. Nu is het low season en redelijk rustig op het eiland van eind november tot mei is het high season en dan is het hier een gekke huis met toeristen overal. Het buitenleven bevalt mij erg goed, wat ik in NL altijd miste.

Met kerst en nieuwjaar waarschijnklijk vakantie in NL en aanstaande vrijdag familiebezoek uit nederland:)
De tijd gaat hier snel doordat er veel leuke dingen te doen zijn, te beleven en daarnaast werken. Een jaar lijkt daardoor kort en veel mensen blijven daardoor langer. Ik denk ook dat ik na een jaar nog niet alles gezien heb dus wellicht blijf ik langer. Het ligt er ook aan hoe het bij mijn werk loopt. Voor nu is dit een erg goede plek voor mij en heb ik het naar mijn zin.

Ik ga het verhaal stoppen anders wordt het te lang.

Check mijn foto compilatie via de volgende link:

https://www.dropbox.com/sh/xtxzy140l655j8d/QsrDojXC3t


See you, when I see you! Hopefully soon!

  • 22 Oktober 2013 - 07:33

    Henrie:

    Een halfjaar in een notendop.. Prachtig! Zo lijkt het leventje hier enorm saai met je snorkel- en strandverhaal. Good luck en tot overr 10 wkn!

  • 22 Oktober 2013 - 10:48

    Pleuntje:

    Hee Ruud,
    Een half jaar alweer joh, wat vliegt de tijd! Erg leuk om weer wat te lezen! Fijn dat het werk zo gevarrieerd is en je ook af en toe buiten kunt werken ook al is het snikheet. Die ontspanning na het werk klinkt echt heerlijk en je bent lekker fanatiek aan het sporten. Gelukkig hebben we hier een aantal prima dagen gehad, qua weer. Vandaag kan het rond de 22 graden worden, deze dag wordt geloof ik wel afgesloten met regen en onweer maar ach ook dat heeft wel weer iets ;) Geniet er nog lekker van en je hebt groot gelijk om nog langer te blijven! byebye xx Pleuntje

  • 22 Oktober 2013 - 17:12

    Marlies:

    Leuk om weer wat van je te horen, klinkt goed! Groetjes, ook aan "de familie" vrijdag ;-)

  • 22 Oktober 2013 - 19:30

    Eline:

    Klinkt inderdaad als leuk gevarieerd werk en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Erg leuk om te lezen. Dat buitenleven lijkt me inderdaad heerlijk. Net als met kamperen, dat je alleen binnen bent om te slapen. Hopelijk gaan we gezellig een drankje doen als je "op vakantie" bent hier in NL :D

  • 07 November 2013 - 17:48

    Pap:

    Gisteren terug uit St. Maarten : kan de warmte daar bevestigen , hier is het maar koud en nattig !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, Anguilla

Ruud

Dit is mijn dagboek van mijn reizen! veel leesplezier!

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 3216
Totaal aantal bezoekers 22159

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 19 Juni 2012

Sawadee! southeast Asia

14 September 2010 - 23 December 2010

Going to OZ!

21 April 2013 - 30 November -0001

Working and living on SXM Sint Maarten

Landen bezocht: