Into Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud - WaarBenJij.nu Into Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud - WaarBenJij.nu

Into Thailand

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

12 April 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Mijn eerste reisverslag! ik heb helemaal geen besef meer van tijd eigenlijk en welke dag het is, ik ben nu 10 dagen weg

ongeveer geloof ik. Het bevalt in ieder geval heel erg, en heb het naar mijn zin!
De reisverslagen van deze backpackreis zullen wel wat minder lang en uitgebreid zijn dan mijn reis in Australie!

Mijn Vlucht naar Bangkok was ontspannen, ik zat naast een turkse oude man richting Istanbul en naast een model uit Brazilie

richting Bangkok. Relaxe vlucht met tv-schermen. Tijdens het wachten bij de gate naar Bangkok kwam er een oude man voorbij

zigzaggen/ strompelen en kon bijna zijn evenwicht niet houden. Er was duidelijk iets mis met hem, of hij was heel ziek of de

drugsbolletjes in zijn darmen waren gesprongen, ik hoopte iig dat ik niet naast hem zou zitten! Vervolgens viel hij op de

grond en werd hij geholpen door personeel.
In het hostel heb ik snel veel mensen ontmoet. Mijn kamer zelf was alleen saai. Langzaamerhand de chaos en de drukte op me

af laten komen buiten het hostel en natuurlijk de warmte 35 graden!!. Alles is hier natuurlijk ontzettend goedkoop.
Eline heb ik tijdens het kloten om een taxi te vinden richjting het hostel ontmoet, nadat ik met een duitser met de skytrain

had meegereden. Zei is ook nederlands en ook solo reizend en kwam ook net aan. Bijna iedereen reist trouwens bijna solo. Dezelfde dag en de volgende dag met de

nederlander alles een beetje gaan verkennen. Voorzichtig gegeten met angst voor erge maagpijn de volgende dag, maar daar

geen last van gehad, de hele week nog niet echt.
In bangkok was niet veel te doen eiogenlijk en kwam er al snel achter dat ik teveel nachten in het hostel had geboekt, maar

wel fijn om alles rustig aan te doen.
Veel films gekeken in het hostel o.a. Jackass en The hangover 2.
Tempels bezocht, maar niet zo interressant eigenlijk.
Tijdens de tweede avond een groepje mensen leren kennen, engelsen, Canadezen, Amerikanen. Daar een tijdje mee opgetrokken de

laatste dagen. o.a. met hun mee naar markten geweest en op Khao San Road wezen stappen. De gekste dingen zie je hier voorbij

komen, het lijkt wel of alles mogelijk is in Thailand, in vergelijking met Nederland waar vaak Nee gezegd wordt als iets

niet kan, maar het kan hier op een of andere manier wel.
Daarna nog finnen, denen en ik weet allemaal niet wat nog meer ontmoet, nog niet veel nederlanders. Speciale armbandjes

laten maken.

Met het kleiner geworden groepje afgesproken om naar Chiang Mai in het noorden te gaan reizen en daar o.a. Songkran te gaan

vieren. Dit is een megaevent in Thailand.

Busreis naar Chiang Mai geboekt op het laatste moment, er was nog maar een ticket over in een andere bus. Toen ik bij de

busterminal aankwam kwam ik erachter dat het een lokale bus was en geen backpackersbus. Dus ik zat als enige blanke tussen

alle thaise mensen in die bus, dit was wel een aparte ervaring. Het was ontzettend druk op de terminal, het leek wel of

iedereen aan het vluchten was zo druk heb ik het nog nooit meegemaakt. Blijkbaar gaan er veel mensen naar het noorden voor

Songkran. Het was zo druk dat alle stoelen bezet waren, alle plekken op de grond tegen de muur bezet waren en dat je

eigenlijk alleen kon staan, met twee tassen. Ik was een uur te vroeg dus dat was niet erg relax, daarbij was het ook 40

graden.Ook op de terminal was ik naast nog 2 andere blanken die ik gezien had de enige blanke. Op dat moment vroeg ik me wel

even af waar ik in godsnaam mee bezig was! Maarja 10uur in de bus gezeten.

In Chaing mai een scooter 125cc gehuurd voor 130 baht per dag (3,25 euro!) Met een Zwiterser en Peter de Amerikaan als

locals door het verkeer gaan rijden. Berg opgereden ongeveer wel 100km afgelegd de berg op. De berg bleef maar hoger worden

en mijn bezinetank ook steeds leger! maarja terug kon ik gewoon naar beneden rollen dacht ik, totdat de peil al voorbij het

rood was toch maar gestopt en achterop bij Peter door gereden naar de top. Wat een chaos om in de stad te rijden en dan nog links ook.
Bovenaan klein dorpje bekeken met watervallen.
Kao soi of zoiets. Storm beneden aan de berg toen we boven waren, na de storm naar beneden gereden en alles op de weg

bedolven, paar bomen op de weg omgewaaid. Raar om een storm te missen door er boven te zitten! Het was daarna ook erg koud

opeens met korte broek en tshirt op de scooter!

Groepje van Bangkok weer ontmoet, mee weZen eten meerdere keren en veel mee opgetrokken.
Wat een gek land is het eigenlijk. Opvallend veel aardige mensen en erg gewend aan toeristen. Nooit onveilig gwevoel, alleen

voor tuktuk drivers die je willen oplichten, maar dat moet je even weten.

Tour gedaan met groepje, Pusan lokale gids die goed engels kan, gekke gast, veel grappen. Olifant gereden, ook door de

rivier heen, oud dorpje in de mooie heuvels van Thailand bekeken, Geraft over de rivier, niet heel wild maar wel over boord

gevallen waarna iemand met een peddel op mijn hoofd sloeg om me te helpen!? haha. Gelukkig had ik een helm op.
Daarna overgestapt op een bamboe vlot. Bamboo boat, was meer bamboo sinking, bamboo titanic of bamboo submarine want je zat

tot je navel in het water en het vlot was niet meer zichtbaar. Daarna teruggereden met een van de vele rode taxi's die ze

hier gebruiken, een soort van pickup met achterop een cabine waar mensen in kunnen. Op de terugreis hebben we op het dak

gezeten en werden we soms aangevallen met kinderen met waterpistolen langs de weg. De gids was ook mee achterin komen zitten

en hebben we wat lokale drankjes mee gedronken, dit was erg gezellig. Zijn daarna nog uit geweest met de gids, het was erg

leuk om op te trekken met een lokale thaise.

Ik ga nu afronden, dit is wat ik zo kan bedenken, waarschijnlijk nog een hoop vergeten! Ik ga nu verder met Songkran vieren,

en waarschijnlijk een kookcursus doen en nog veel meemaken!

Groeten Ruud

Foto's ga ik nog uploaden!


Volgende verslag wat meer over Songkran, wat echt een belevenis is!


Songkran

  • 12 April 2012 - 08:58

    Lauwness:

    Hoe vet! geniet ervan!

  • 12 April 2012 - 09:01

    Jax:

    Ruudie, de ENTER toets doet het in ieder geval goed in Thailand hehe... Leuk om je verhalen weer te lezen en je hebt het goed naar je zin... Ik mis alleen de Thaise massage nog? ;-) haha Ruudje veel plezier nog en geniet ervan! Jax

  • 12 April 2012 - 09:18

    Koen:

    Holy shit dit is bijna niet te lezen haha geschreven op je mobiel? Heb je 10 uur gestaan in die bus dan ook?? Omg

    Wel gaaf hoor die verhalen!!

  • 12 April 2012 - 10:55

    Henrie:

    Uiteindelijk toch nog een heel verhaal getypt! Sawatdi/Bye!

  • 12 April 2012 - 12:06

    Astrid:

    Hahaha wat een verhaal, hilarisch! Veel plezier de komende tijd!

  • 12 April 2012 - 13:27

    Cora:

    Waaaaa ik wil ook gaaN! Moet nog 3 maanden wachten!
    Supergaaf wat je daar allemaal doet! Moeten als je terugbent maar 's een keer afspreken en alle leuke Thailand-dingen doorspreken.
    Veel plezieeeerrrrr nog :D

    Xx

  • 12 April 2012 - 14:09

    Pleun:

    _O_

  • 12 April 2012 - 21:40

    Mam:

    Hoi Ruud,

    Nou, wat je al niet kunt meemaken in 10 dagen!
    Fijn dat je veel plezier hebt en leuk gezelschap. En die tempels, ach!!
    x mam

  • 13 April 2012 - 16:19

    Pap, Gunther En Lon:

    Kom je nog wel terug?? We zeggen je kamer wel vast op.


  • 13 April 2012 - 16:28

    Boris:

    Ruuudie,

    Mooi maat! Als ik het zo lees lijkt het alsof je er al 3 maanden zit met al die activiteiten!! Lol

    Geniet ervan! En voorzichtig!

    Laterss Boris

  • 15 April 2012 - 16:16

    Marie-Josée:

    Zooooo, wat een hoop leuke ervaringen,nu al,na 10 dagen!!!! Ik zie het wel, jij redt het wel de komende tijd.Leuk dat je zoveel mensen ontmoet steeds,maar ja dat ligt natuurlijk ook aan jezelf.Dat doe je heel goed.

    liefs en nog heel veel reisplezier, Marie-Josée

  • 17 April 2012 - 11:37

    Bram:

    Yo ruudster! Klinkt weer goed allemaal, heb je die brommert daar gewoon achter gelaten of wat?
    Veel plezier nog en wie lezen de rest van je verhalen wel:D!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Dit is mijn dagboek van mijn reizen! veel leesplezier!

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 22330

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 19 Juni 2012

Sawadee! southeast Asia

14 September 2010 - 23 December 2010

Going to OZ!

21 April 2013 - 30 November -0001

Working and living on SXM Sint Maarten

Landen bezocht: