Woolloomooloo, hoe-voel-oe? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu Woolloomooloo, hoe-voel-oe? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

Woolloomooloo, hoe-voel-oe?

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

20 December 2010 | Australië, Sydney

Back in Sydney

Terug naar Sydney, voor het eerst weer sinds maanden dat ik op een plek aankwam wat voor mij niet nieuw was. Het voelde een beetje als thuis komen. Ik kwam 'savonds aan met de greyhound op het centraal station. Hier heb ik de metro naar Kings cross gepakt, daarna gelopen naar mijn wijk: Woolloomooloo (dubbel u, dubbel o, dubbel l, dubbel o...) en ingecheckt in een bekend hostel. Natuurlijk die avond optijd naar bed gegaan na helemaal gebroken te zijn met 2 dagen bijna geen slaap.
De volgende dag maar even relaxed rondgekeken en s'avonds uitgegaan in de Gaff met een paar gratis biertjes en een mooi optreden. Daar nog bekende mensen tegengekomen, waaronder mijn tourguides van het begin van mijn trip, die nu ook nieuwe mensen aan het begeleiden waren.
Daarna o.a. dit gedaan: Universiteit ingelopen voor informatie mogelijkheden voor vervolgstudie, bij Paddys market souvenirs gekocht, war memorial bekeken, Darling harbour bekeken en geinformeerd hoe makkelijk het is om werk te vinden in Sydney.
Ook in deze stad heb ik weer een weekly ticket gekocht voor het openbaar vervoer, waar ook de veerboten onder vallen in de Sydney harbour. Het is heel leuk om op die boten te zitten omdat je een heel mooi uitzicht hebt over de stad, havens en de baaien. Ik ben aan de overkant van de haven gaan vragen voor zeilmogelijkheden, maar dat was niet mogelijk omdat ze aan het voorbereiden waren voor de Sydney to Hobart (Tasmanie) race. Dit is een heel bekende race in Sydney die elk jaar op 26 december wordt gehouden en waar de beste zeilers aan mee doen (soort van volvo ocean race). Uiteindelijk een bus terug gepakt die over de bekende Sydney Harbour bridge heen reed.
Verder heb ik ook een ferry naar Manly gepakt, super mooie uitzichten weer op de boot. In deze prachtige wijk heb ik weer rondgevraagd bij zeilverenigingen, daar ben ik weer doorgestuurt naar een yachtvereniging iets verderop in Middle harvbour. Daar een bus naartoe gepakt en gevraagd of ze nog crew nodig hadden, en jawel hoor, ik kon daar meteen op een boot stappen en vervolgens heb ik de hele dag geraced in een wedstrijd op een snel zeilyacht. Het was een kleinere boot dan de keren in Melbourne, die speciaal ingericht was om te racen en dus heel kaal was, er zat niet eens een railing op de boot. Er werd heel serieus op de boot gezeild met de intensie om te winnen. Mijn taak was vooral om de boot recht te houden en dus half overboord te hangen en achter een klein richeltje vasthouden. Zelfs je ene arm die je vrij had moest je overboord recht voor je uitsteken zodat er meer druk op de kiel komt te staan.(2kg die meer uitsteekt) Ook gebruikte we een spinnaker die in secondes omhoog en omlaag werd gehesen. Door alle hektiek aan boord kreeg ik een lijn flink hard in me gezicht, die goed hard aankwam, maar er was geen tijd om hier bij stil te staan. Uiteindelijk zijn we beloond voor alle inspanning met een 4e plaats in de race, nadat een veerboot ons had afgesneden en we op het laatste moment moesten wijken.
Na dit avontuur heb ik nog even Manly beach bekeken, dit is een van de bekendste stranden van Sydney na Bondi beach. Op de boulevard waren een aantal kerstmis party's met overal mensen in kerstmannenpakken. Vervolgens de ferry terug gepakt met ondergaande zon en weer mooie uitzichten over de baai waar ik net gezeild had. s'avonds een gratis maaltijd in de Gaff genomen, engelse fish en chips.
Op een andere dag ben ik naar Bondi beach geweest om te relaxen. Dit is natuurlijk het bekendste strand van Sydney waar iedereen naartoe gaat om te zien en gezien te worden. Het is een mooi strand in een baai die eigenlijk niet heel groot is en daardoor is het ook erg vol op het strand. Wat bladen uit het hostel meegenomen en daar gelezen. Op het strand was het erg warm en erg goed weer.
Verder heb ik nog de botanical garden bekeken van Sydney, het opera house bezocht waar de volgende dag twee shows met Oprah Winfrey werden opgenomen en de voorbereidingen overal te zien waren met o.a. camera helicopters die overal rond vlogen, een ferry naar het westen van sydney gepakt en daar rond gekeken en 's-avonds een bekende ontmoet van mijn beginnersgroep in het hostel na bijna 3 maanden.
Op een andere dag weer een keer naar Bondi beach geweest, na een gezellige avond op het dakterras van het hostel (met uitzicht op de stad), met de intensie om weer eens te gaan golfsurfen. Uiteindelijk een surfplank gehuurd na veel gezeik met huren, (strand 2x afgelopen en 6 winkels geprobeerd zonder paspoort en creditcard want die had ik natuurlijk in het hostel gelaten omdat ik die niet kwijt wilde raken)
Uiteindelijk een uurtje gesurft met een brak hoofd, maar ging niet zo goed als de vorige keren op de een of andere manier. Daarna een bus naar de Sydney harbour bridge via Bondi Junction gepakt en daar een wandeling over de brug gemaakt (is een uur lopen). De ferry terug gepakt, waarvan we van een afstand Ophra Winfrey's optreden zagen.
Weer een andere dag weer een ferry naar Manly gepakt met z'n vieren. Hier ben ik weer gaan zeilen bij de MHYC (middle harbour yacht club). Dit keer ben ik gaan zeilen op een beneteau 40.7 feet en het was geen zaterdag maar een woensdag dus wat rustiger op het water. Deze zeilrace was minder serieus en wat relaxer, wat ook heel leuk was. Na het zeilen nog wat biertjes gepakt met de crew en een (halve) bbq gedaan, en dit alles natuurlijk gratis.
Mijn laatste avond in Australie ben ik wezen stappen tot laat in de Worldbar met een aantal mensen uit mijn hostel tot laat. De laatste dag in Sydney en in Australie van mijn trip was het bewolkt! en begon het zelfs te regenen. Dit was de ideale dag om Australie te verlaten. Er was niet veel te doen die dag en ik moest wachten tot mijn vlucht ging. Ik vond het toch wel erg jammer/moeilijk om Australie te moeten verlaten want het was erg goed bevallen. Misschien kom ik er nog een keer terug, ik kan altijd nog een werkvisum aanvragen en er terug gaan. Mijn vlucht ging pas 's-avonds en met mijn weekpas kon ik met een aantal bussen naar het vliegveld rijden in de spits. Hier heb ik uiteindelijk twee uur over gedaan en het was even stressen of ik nog op tijd kon inchecken want ik was vrij laat. Ik was erg moe na een dag met weinig slaap, op het vliegveld liep ik rond als een zombie omdat ik al die tijd geen mogelijkheid was geweest om iets te eten. Uiteindelijk bij de gate aangekomen voor mijn vlucht naar Taiwan. Daar zat ik te wachten tussen alleen maar chinezen (die ik de komende 6 dagen veel ga zien) op een vlucht van 9uur naar het drukke Aziatische Taipei. Mijn laatste bestemming van mijn backpackreis.

Kijk voor foto's weer op: http://picasaweb.google.nl/117228420802078586313?authkey=Gv1sRgCMvciYrW6rqx0AE

Woei! Almost back in Holland, on the 23th of december.

  • 20 December 2010 - 17:29

    Henrie:

    Haha waterrat ;)
    Veel plezier nog in Taiwan!
    Ni hao = hallo
    Ni hao ma? = Hoe gaat het
    Hao = goed
    (Die 'ao' uit 'ba-pao')
    Wo shih gelan-ren = Ik ben een Nederlander.
    Hahaha!
    Tot donderdag!

  • 20 December 2010 - 19:14

    Ferdy:

    Kickeeeee, Ruud bijna thuisss..We missen je jonge!!:P Bijna, bijna, bijna(8)... lol. Ga je zien!

  • 20 December 2010 - 20:01

    Mama:

    Goh, de hele dag de tijd en dan toch nog bijna je vlucht missen!!!
    Nog 3 nachtjes slapen...

  • 20 December 2010 - 20:09

    Papa:

    Heb je dit in Taiwan geschreven ?
    Bondy Junction passeerde ik vroeger ook , ik zie er naar uit om er met jou over te praten.
    Je hebt wel veel meer gedaan dan ik 40 jaar geleden.
    Zullen we de foto's vergelijken ?

  • 21 December 2010 - 06:56

    Pleun:

    Kei gaaf Ruudje! Meedoen met zeilrace!
    Lijkt me idd super zwaar om mee te doen. Goeie fitness.
    Maar waarom heb je niet een goed plekje gezocht en Oprah gekeken ;) Of was het een saaie aflevering? :D

    Maja succes in Taipei.. En ik zag dat chinees je al wat chinees geleerd heeft :D
    Pong kai. Lee ho ma. Se pa poh? Of zoiets toch Henrie :D
    (niet om hard op te zeggen)

  • 21 December 2010 - 09:42

    Michal:

    Mooie afsluiting van je reis Ruud! Wel thuis en geniet van je thuis komst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Going to OZ!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2011

-Made in Taiwan-

20 December 2010

Woolloomooloo, hoe-voel-oe?

13 December 2010

Living the farmers live on a farm

09 December 2010

Driving down the Great ocean road!

26 November 2010

Cruising down the big roads
Ruud

Dit is mijn dagboek van mijn reizen! veel leesplezier!

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 2612
Totaal aantal bezoekers 22318

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 19 Juni 2012

Sawadee! southeast Asia

14 September 2010 - 23 December 2010

Going to OZ!

21 April 2013 - 30 November -0001

Working and living on SXM Sint Maarten

Landen bezocht: