hello mate! bye bye, no worries! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu hello mate! bye bye, no worries! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

hello mate! bye bye, no worries!

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 September 2010 | Australië, Sydney


Jaja hier is die dan, mijn eerste reisverslag na veel aandringen van een aantal mensen haha! nee hoor ik vind het zelf ook leuk om hier dit bij te houden, dan kan ik het later zelf ook mooi terug lezen.
Er zijn ondertussen al weer een aantal dagen voorbij, tot nu toe nog niet echt tijd gehad om iets te typen. Ik hoop dat ik het nog allemaal weet.
Dinsdag 14 september ben ik dus vertrokken vanaf schiphol aan mijn reis naar Sydney. Hier heb ik voor het eerst de andere 17 mensen ontmoet die dezelfde groepsreis als mij geboekt hebben. Gelukkig zijn dit allemaal relaxe mensen van rond mijn leeftijd en zijn ze op 2 personen na, allemaal alleen vertrokken. Grappig is dat ze ook uit alle hoeken van nederland komen, van Groningen naar maastricht tot aan Den Helder.
De vliegreis was lang! maarja dat wist ik vantevoren natuurlijk ook wel. De eerste stop was Bangkok, dit was 14uur vliegen met het grootste vliegtuig van boeing, de 747-400 (met 2 verdiepingen). Helaas zaten er geen eigen schermpjes in de stoelen voor me, waar ik eigenlijk wel op gerekend had. Beetje kennis gemaakt met de groep maar 14uur is dan toch lang en dus een beetje saai. Ik was ook nog niet echt moe dus heb ook niet meer geslapen.
In Bangkok hadden we 1,5uur overstaptijd en was er vrij weinig te doen, beetje rondgelopen op het vliegveld. Daarna moesten we 3,5uur verder vliegen naar Taipei, Taiwan met hetzelfde vliegtuig. Nu heb ik gelukkig 2 uurtjes kunnen slapen onderweg. In taipei hebben we een tussenstop gemaakt van 10uur. Door China airlines is een daghotel geregeld, wat echt heel relax was en een luxe had die ik waarschijnlijk een hele tijd niet meer zal krijgen in de hostels. Ik had een 2persoons kamer samen met een aandere backpacker. Hier ben ik even bijgekomen, in bad geweest en wat films gekeken (o.a. dude wheres my car) Er was in de badkamer een heel cool raam die je kon blinderen met een schakelaar, the magic mirror. Daarna hebben we met z'n allen in het hotel gegeten, lopend buffet wat super uitgebreid was oa met passievrucht en babyinktvisjes.
Na een beetje bijgekomen te zijn, zijn we weer in het vliegtuig gestapt richting Sydney. Dit was nog eens 9 uur vliegen maar dit keer in een kleinere airbus met wel schermpjes, dus heb ik een aantal filmpjes gekeken, o.a. een introductie van sydney, brisbane en amsterdam. Ook kon je twee cameras zien die onder en voor het vliegtuig zaten. De rest van de reis heb ik eigenlijk helemaal geslapen. Af en toe heb ik naar buiten gekeken en zag je soms de outback van australie met het lege landschap. Net voor de landing vlogen we over Sydney met helder weer en kon je goed de kust, harbour bridge en het operahouse zien liggen! Hier wilde ik een foto van maken maar toen moest ik mijn camera opbergen van de stewardess. Ik heb trouwens 5 x een maaltijd gehad in het vliegtuig en alle 5 waren ze niet te eten en de laatste 2 heb ik dan ook maar weinig van gegeten, smerige chinese zooi.
In Sydney zijn we opgevangen door Sandra en Marleen van de Australian backpackers organisatie. Met een shuttle bus zijn we onderweg naar het hostel naar een mooie fotoplek geweest van de harbour bridge en het opera house. In het hostel is gelijk een hoop uitgelegd, ik weet niet hoeveel er is blijven hangen in die staat haha, en daarna de kamers opgegaan. Ik lig nu met 8 man op een klein kamertje op simpele bedden en het huis lijkt een beetje op een studentenhuis alleen dan schoner.
Even bijgekomen en daarna weer een informatiepakket ontvangen. Introductie gehad van mojo surfschool met een echte surfdude die hardstikke grappig was. Daarna gebbq-ed op het dakterras van een ander hostel, waar ook een aboriginal rare dansjes ging doen en op zijn digeridoo ging spelen. Daarna naar het hostel om te gaan slapen omdat ik helemaal kapot was(21:00) totdat we in het hostel aankwamen en een engelse aanbood aan de mensen uit onze kamer om met haar mee te gaan om gratis drankjes te drinken in een kroeg. Dit leek ons te mooi om waar te zijn, maar toch maar meegegaan. Met een hele groep engelse en duitsers zijn we uiteindelijk een kroegentoch begonnen met gratis entree en gratis bier. Dit was erg gezellig.
Onderweg naar huis nog een dronken zwitser tegengekomen waar we uiteindelijk een half uur mee op straat hebben staan praten en o.a. vroeg: what's the dutch word for 2010. Wat hij dus bedoelde was het Vandale-woord wat elk jaar gekozen wordt, en dit kende hij dus ook haha! Toen maar gaan slapen.
Acht uur opgestaan om te gaan ontbijten en wat dingen te gaan regelen zoals telefoonkaart bankrekeningnummer e.d. gelunchd in het park. Daarna vrije tijd en dus ben ik dit aan het typen.

Het verhaal is echt te lang geworden en heb niet veel tijd omdat ik zo ga eten. dus dit is het einde van het verhaal. Zoals ze hier zeggen als je weggaat: No worries, mate!

  • 18 September 2010 - 09:28

    Lauwness:

    Dolle! Wat is het woord dan? ai veel plezier geniet er van!

  • 18 September 2010 - 09:57

    Papa:

    Er is niet veel veranderd sinds 1969: harbour bridge , opera house , zuipen en no worries.
    Het is nog niet warm daar,
    noordwaarts ?

  • 18 September 2010 - 10:21

    Henrie:

    Oooh gratis bier! Wat wil je nog meer! ;)
    (Heb ff gegoogled: het woord van 2009 is 'Ontvrienden' en die van 2010 is pas jan-'11 bekend)

  • 18 September 2010 - 10:29

    Koen:

    Super gaaf om te lezen ruudje..! Vooral af en toe wat schrijven!!!

    Ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren!

  • 18 September 2010 - 10:40

    Freek:

    Hey Ruud, ja das pas vliegen na zo'n lange reis. Als je ff in een bed kan slapen tussendoor is dat wel heel relaxt, weet ik uit ervaring ;).

    En mooi ook dat ze het allemaal hebben geregeld daar, scheelt erg veel. Aankomen in een vliegtuig aan de andere kant van de wereld met geen idee hebbend waar je precies heen moet is iets wat iedereen meegemaakt heeft, maar liever vermijd :).

    Veel plezier iig, en ga wat surfen!

    Freek

  • 18 September 2010 - 10:47

    Marie-Josée:

    Whow mate ; dit is op zich al een heel avontuur.
    Geniet maar lekker van alles wat er verder nog komt!!!!
    liefs, Marie-Josée

  • 18 September 2010 - 12:22

    Jax:

    Ruudjuh,

    Leuk je ervaringen te lezen!
    Je hebt het naar je zin zo te lezen. Free Beer, jij zit op je plek ;) He geniet er van!

    Jax

  • 18 September 2010 - 15:08

    Pleun:

    Kerel!
    Flinke reis al achter de rug en dat is nog maar het begin :D... Al Ultra-power-insecten spray en een big-4ss knife gekocht?

    Ben benieuwd wat wat voor berichten we de komende tijd zullen krijgen van uit Aussie!

    Als je toevallig richting zuiden gaat.
    Melbourne / Langwarrin, Victoria <-- daar wonen me tantes en ooms.. lol misschien als je mijn of me broers naam noemt.. kun je daar misschien wel gratis overnachten ;)!

    En foto, foto, foto's maken eh:D altijd leuk!

    Grtz uit The Netherlands

    O en Nl'se woord van het jaar word waarschijnlijk deggeren of zo iets vaags :D

  • 18 September 2010 - 15:51

    Mama:

    Leuk verhaal! En al heel wat meegemaakt, ga zo door!

  • 18 September 2010 - 21:43

    Lonneke:

    Cool bro!
    Klinkt alsof het er erg gezellig is en je het er naar je zin hebt, moooi!! Ben benieuwd naar de verhalen die gaan komen! Good luck down under.
    Groetjes van de jaarclub uit NMG. Wij gaan zo stappen ;)
    Bye mate!

  • 18 September 2010 - 22:31

    Cora:

    Hej Ruud!

    Leuk om je verhalen te lezen! Het aandringen van mij om een waarbenjij te maken heeft dus toch geholpen ;)
    Geniet er nog van! Ik ben heel benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken!
    Hopelijk ontmoet je wat leuke mensen waarmee je straks verder kunt reizen.

    Liefs, Cora

  • 19 September 2010 - 19:42

    Astrid:

    Wahahaha 'smerige chinese zooi' en 'the dutch word for 2010'......hilarisch, mate!
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal!!!

    Have fun down undah!

    Liefs,

    Astrid

  • 19 September 2010 - 19:45

    Astrid:

    Oh ja, tip van een vriendin: Zeiltocht bij Great Barrier Reef, is niet zo duur en blijkbaar supermooi!


  • 22 September 2010 - 22:45

    Bram:

    Yo Mate!
    Klinkt echt zwaar relaxed daar man! Ik ben nu al benieuwd naar je nieuwe verhaal! Veel plezier nog en maak veel foto's:D!! No worries;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Going to OZ!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2011

-Made in Taiwan-

20 December 2010

Woolloomooloo, hoe-voel-oe?

13 December 2010

Living the farmers live on a farm

09 December 2010

Driving down the Great ocean road!

26 November 2010

Cruising down the big roads
Ruud

Dit is mijn dagboek van mijn reizen! veel leesplezier!

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 22328

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 19 Juni 2012

Sawadee! southeast Asia

14 September 2010 - 23 December 2010

Going to OZ!

21 April 2013 - 30 November -0001

Working and living on SXM Sint Maarten

Landen bezocht: