hier-o, daar-o, weet je wel - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu hier-o, daar-o, weet je wel - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

hier-o, daar-o, weet je wel

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

25 September 2010 | Australië, Byron Bay

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Dit is pas het tweede verslag en de dagen zijn alweer voorbij gevlogen. Ik zal in een korte samenvatting vertellen wat ik o.a. allemaal gedaan heb. Het is alweer een lang verhaal, succes met lezen.

18-9-2010
Zijn we met de groep gaan lopen richting de haven om een havencruise te maken.(zie een paar foto's van de maximaal 10 die ik maar kan uploaden) onderweg naar de haven zijn we door de botanic gardens gelopen. Dit is een park midden in het centrum van Sydney met echt super mooie planten. Ik had niet verwacht dat ik dat boeiend zou vinden maar dat is echt een mooi park. De meest gekke beesten lopen er rond waaronder duizenden vleermuizen die op hun kop hangen aan de takken ter grote van cavia's(zie foto's). Ook zijn we bij het bekende opera house geweest. Havencruise was heel vet, skyline van Sydney bekeken, erg mooie foto's gemaakt. Uitgestapt bij de cruise en lekker op strandje gelegen en zelfs verbrand. Ook een wandeling gemaakt naar de opening van de baai naar de zee en een ongelofelijk mooi uitzicht bekeken. 's-avonds wezen eten bij de Hungry jacks, dit is precies hetzelfde als burgerking maar die naam was destijds al vergeven.

19-9-2010

Deze dag hebben we een excursie naar de blue mountains gemaakt. Dit ligt even buiten Sydney en is een natuurpark met veel eucaliptus bomen waaruit een damp komt die een blauwe gloed veroorzaakt. We zijn hierheen gereden met een echte australiesche ranger/guide, die erg grappig was en mooie verhalen kon vertellen, o.a. over de ontdekking van australie door de nederlanders. In dit park hebben we onze eerste wilde kangaroos gezien en velen hoge kliffen en watervallen.

20-9-2010

vroeg opgestaan voor een surfcursus voor één dag bij Mojo surfing. Met een grote groep met duitsers, fransen en onze nederlandse groep gesurft. 3uur gewacht op de andere groep die eerst ging helaas, maar hebben we mooi kunnen afkijken hoe het moest. surfen ging lekker, meteen de eerste keer al kunnen staan. 3uur lang bezig geweest en helemaal kapot. Aan het einde ook verderop dolfijnen in de golven zien springen. zag er heel mooi en vredig uit! met de 4x4 terug over het strand naar de bus gereden, wat er redelijk wild aan toe ging. savonds met zn allen laatste keer wezen eten bij een chinees. bbq/pork besteld wat achteraf een super hete soep met noodles bleek te zijn die met stokjes gegeten zou moeten worden. het eten was geen succes. nog wat biertjes gedronken en vroeg naar bed gegaan want kapot van het surfen.

21-9-2010

Vandaag vooral uitgerust na het volle startersprogramma is afgelopen, veel in orde gebracht en geregeld.

22-9-2010

ontbeten bij het hostel, de was weggebracht bij de plaatselijke indonesier, geinternetbankiert, mail gechecked, stad ingelopen, free walking tour gedaan met een tourguide die veel leuke dingen vertelde. geinternet bij een groot gebouw in de stad. greyhound bus richting brisbane geboekt. Boodschappen gedaan en met zn 6e en gegeten. chillen in kamer en reisverslag getypt.

23-9-2010

Chill dag gedaan. beetje rond gekeken in Sydney. Bus 555 free gepakt door het centrum, uitgestapt bij het maritiem museum, was leuk o.a. met VOC dingen over de ontdekking van Austalie, was ook een oorlogsschip en duikboot. Daarna richting chinatown gelopen, rondgekeken en paddys market bekenen, dit leek heel erg op de bazaar in Istanbul. samen gekookt, hamburgers gedrenkt in de olie. Uitgaan bij de Omaileys, na er zijn achtergekomen dat de feesten die aangekondigd werden in het park voorbij waren.

24-9-2010

Dit was de laatste dag in hostel G'day backpackers en tevens de laatste dag in Sydney. De avond ervoor uitgeweest dus zwaar met opstaan. Om 10uur moesten we uitchecken, daarna nog even gedouched. Even rustig wakker geworden en toen nog even het centrum ingegaan. Bankpas van Rene geregeld. In de botanische tuin gezeten met erg relax weer. langs de Art galarie gekomen en toch maar even binnengekeken. Waren mooie schilderijen aanwezig tot mijn verbazing. Nog boodschappen gedaan en in park gelegen. Gegeten weer bij de chinees voor 9,50dollar, sate met rijst. Dit keer minder heet gelukkig. Na het eten vier mensen uitgezwaaid die gaan naar Darwin met het vliegtuig. Uurtje later van Kees, Martijn en Jimmy afscheid genomen en de eerste greyhound bus in me gepakt naar Byron bay. 12uur rijden!. In de bus daar dit reisverslag getypt. Bij de bus een chinees uit hongkong ontmoet en twee turkse studenten uit sydney die op vakantie zijn.

25-9-2010

Aankomst in Byron bay. Schraal van be busrit. Het is hier gelukkig een stukje warmer en het ziet er echt uit als een toeristenplaatsje. Dit plaatsje staat vooral bekend om het goed kunnen surfen en chillen. Net opgehaald door het hostel met een jeep en zit nu te wachten totdat ik op mijn kamer kan. Relax hostel met gratis wifi, zwembad, surfplank en mountainbikes. Waarschijnlijk straks even op zijn hollands een stukje fietsen.

groeten vanuit Byron bay!

• 25 September 2010 - 04:12

Mama:

Hoi Ruud,
    Wat een leuk verslag! Je bent pas zo kort weg en hebt al enorm veel gezien en gedaan! Ga vooral zo door! Liefs, mama.

• 25 September 2010 - 08:53

Lonneke:

Supergaaf! Lijkt me heel mooi allemaal! Als het niet zo ver weg was zou ik zeker langs willen komen. Ik ga er ook nog een keer heen, ooit.. Ben dus erg jaloers :)
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen en fotos's. Dag broertje xx

• 25 September 2010 - 08:56

Lauwness:

Het gaat snel zo, leuk dat je veel kan zien en ook veel onderneemt. Blijf vooral bijhouden wat je doet! Succes!

• 25 September 2010 - 10:45

Henrie:

Zoow, het park en een Art Gallery waren tegen je verwachtingen in tóch interessant! :D Have fun in Byron Bay!

• 25 September 2010 - 12:24

Timon:

Lekker bezig daar. Klinkt allemaal echt relaxed en redelijk makkelijk enzo. Volgens mij kun je op hyves veel foto's uploaden dus als je daar ff naar linkt.

Groeten en neem 'n chick mee naar huis :P

• 25 September 2010 - 13:49

Bram:

Die ruudje is lekker ondernemend bezig zeg! Je hebt echt al een hoop gedaan en gezien! Klinkt chill:D! Hier gaat de dagelijkse sleur gewoon lekker door:P! Veel plezier mate:D!!

Ciao

• 25 September 2010 - 15:51

Jax:

Ruudjuh,

Mooi reisverslag 2, ga zo door! Leuk om te lezen dat je al veel hebt gezien en gedaan. Je hebt nog een aantal maanden te gaan ben benieuwd naar je volgende avonturen! Veel plz.!

Jax

• 26 September 2010 - 11:53

Pleun:

Leuk verslag Ruud!
    En nu een paar dagen chillen in Byron Bay :)
    Veel surfdudes/bunny's? aanwezig in Byron Bay? Of overal? ;).. En heb je al veel gasten in Uks zien lopen? hahah

Grtzz

• 26 September 2010 - 12:12

Boris:

Ha die Ruud! Leuk verslag! Ik vind het mooi om te horen dat je lekker ondernemend bezig bent! Ga vooral zo door. Veel plezier in Byron Bay!!

groetuhh

• 27 September 2010 - 11:18

Pleuntje:

Hee Ruud!
    Echt super leuk om te lezen! Heb nou al wat gelezen waarvan ik denk dat wil ik ook zeker gaan zien! Super leuk krijg er steeds meer zin in! Veel plezier nog he!
    liefs Pleun