Hi, how'r y' doing mate? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu Hi, how'r y' doing mate? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

Hi, how'r y' doing mate?

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

01 Oktober 2010 | Australië, Brisbane

Hi, how'r y' doing mate?

Voor de foto's heb ik een picasa aangemaakt zie link: http://picasaweb.google.nl/117228420802078586313?authkey=Gv1sRgCMvciYrW6rqx0AE
Hier kan je de foto's van de vorige verslagen terugzien.

Hier mijn derde verslag over Byron bay en Brisbane:

Byron Bay

Toen ik in me kamer kon heb ik ff me spullen in orde gebracht en even gedouched na de lange busrit. Het hostel ligt in een tropisch bos met coyote- vogels die er wild rondlopen. Later met de jeep weer even de stad ingegaan en beetje rondgekeken. Het is een klein dorpje met alleen maar kroegen en restaurants. Boodschappen gedaan, gegeten en nog ff op een terrasje gezeten en vervolgens weer terug gegaan naar het hostel. Daar nog tijdje geinternet en vroeg gaan slapen want ik was kapot.
De volgende ochtend goed geslapen maar toch vroeg opgestaan. Een mountainbike gepakt en rond wezen fietsen bij het strand vlak bij het hostel. Het was een oude fiets dus eerst even kijken of hij het vol hield. In het bos werd gewaarschuwd voor de "brown snake" dus dat idee was op het begin even wennen, maarja. Uiteindelijk door gefietst naar de lighthouse, boven op een berg, wat een hoop moeite koste om boven te komen, maar uiteindelijk lukte, ookal sloeg de ketting soms een tand over. Vanaf de vuurtoren was er een heel mooi uitzicht, ik heb er walvissen kunnen zien vanaf een grote afstand! heel cool. Daarna met een rotgang naar beneden gereden en daar op een strandje gaan liggen. Hier nog even gezwommen. Na een tijdje kwam er een helicopter laag rondcirkelen en kwam er een reddingsboot en zat er blijkbaar een haai in de baai. Daarna maar iets verderop een surfplank gehuurd en 3uur gesurft. Het lukt me nu zelfs al om een beetje te sturen, erg cool!. Gegeten en bij het hostel gezeten en de volgende ochtend vroeg alweer doorgereden naar Brisbane, 4uurtje rijden. Toen ik instapte kwam ik nog iemand tegen van de beginnersgroep, erg toevallig.

Brisbane 27-9-2010 tot 30-9-2010

Brisbane is een vrij grote stad met 1,8 miljoen inwoners en aardig wat hogen gebouwen in het centrum. Ik kwam aan met de greyhound bus bij het transit center waar nog twee mensen van mij startersgroep met een campertje stonden te wachten op de 3e persoon. Grappig om ook hun weer te zien. Verder gegaan alleen naar mijn hostel die vlakbij de busstop zat. Hier ben ik nu dit verslag aan het typen in de algemene kamer met southpark op de tv. Eerst heb ik nog boodschappen gedaan, een klein rondje gelopen en gegeten. Ik zit bij 2 engelsen en 3 duitsers op de kamer. Het hostel is ongelofelijk netjes en wordt nog aan alle kanten opgeknapt want het is blijkbaar pas geleden overgenomen. Maar het is al bijna af. Grappig is dat het geschilderd en opgeknapt wordt door backpackers die er gratis onderdak voor terug krijgen. De eerste dag ben ik naar een kroeg gegaan met bijna het hele hostel en was gezellig.
De volgende dag (dinsdag) rond gaan lopen in het centrum. Richting de botanische tuin van Brisbane. Onderweg bij het museum van queensland gestopt. Dit was een erg groot museum o.a. over aboriginals, wilde dieren, auto,s enz. Op de muur waren afmetingen van de dieren geschilderd, dan is een great white shark toch wel erg groot! Wisten jullie dat een kangaroo tot 13 meter ver kan springen?
Verder gelopen en vele grote en oude gebouwen tegen gekomen. De botanische tuin lijkt veel op de tuin van Sydney. Ik struikelde bijna over een leguaan die er zomaar zat en je bijna niet kon zien. Ook in dit park wordt veel gesport en kwam ik o.a. ook boksers tegen. Langs de rivier was een soort van mangrove gemaakt met steigers over het water.
Aan het eind van het park kwam ik een universiteit tegen. Op de voordeur stond department of civil engineering, wat toevallig! Dus ik dacht, ik ga even het hydraulisch laboratorium van deze universitei,t met die van mijn (oude) school vergelijken. Binnen werd mij verteld dat het net schoolvakantie is voor de studenten en er vandaag een open dag was voor middelbare scholieren. Uiteindelijk heb ik een eigen prive rondleiding gehad wat erg leuk was. Daarna nog met twee duitsers uit het hostel een rondleiding op een bierbrouwerij gehad, biermerk: XXXX (four-exes) aparte naam maarja, is een erg groot biermerk hier blijkbaar. Mochten helaas geen foto's maken. Hier wordt 800.000liter bier gebrouwen per dag. De bierflesjes vlogen voorbij op de lopende band (800 per minuut!) en alles volledig geautomatiseerd zelfs werd de vrachtwagen automatisch volgeladen. Na de rondleiding werd er nog gratis bier aangeboden in de bar die een directe leiding naar de tap had. (Even gedacht om 1 minuut voor sluitingstijd de tap open te zetten, hehe).
Woensdag ben ik met de free loopbus een stukje gaan rijden en aan de andere kant van de stad uitgestapt. Hier heb ik een dagkaart gekocht voor de veerboten en ben ik naar kangaroo point gegaan, wat aan de overkant ligt. Hier had je een mooi uitzicht op de skyline van de stad. Verder gegaan naar de andere stops van de veerboot, waaronder een mooi park en een maritiem museum. Hier zag ik bij de ingang een poster van een oud schip met een nederlandse vlag eraan, gevraagd bij de ingang en dit was inderdaad een VOC-schip genaamd "Duyfken" uit 1606. Bij de ingang nog een goede deal kunnen maken en naar binnen gegaan. Toen ik eenmaal op de boot stond kwam ik er achter dat dit het schip was waarmee the dutch australia hebben ontdekt. Compleet met kannonnen en al. Grappig was dat er ook nederlandse uithangborden bij stonden en ook grappig was dat het roer nog een helmstok had omdat een rond(rad) roer nog niet was uitgevonden.
Ik moest snel weer gaan omdat ik anders mijn laatste ferry miste. Bij die stop kwam ik bij het beach center/ city beach, dit is een openbaar zwemparadijs wat super mooi was aangelegd. Geen zwembad maar gewoon met strandzand. Even verderop ook nog het reuzenrad en de art gallery bekeken. Weer een andere free loop bus gepakt en onderweg bedacht ik om uit te stappen en zomaar naar de bovenste verdieping van een hoog gebouw te gaan. Naar de 28e verdieping gegaan in een sjiek gebouw en langs de security geglipt maar helaas weinig kunnen zien. Eten gekocht in de supermarkt, worstjes met gebakken aardappelen, eenmaal open gemaakt blijken de aardappelblokjes kaasblokjes te zijn... tja het ziet er allemaal net iets anders uit en die supermarkten hier hebben zoveel keus. Er is ook nog een amerikaan boven mij in het stapelbed komen liggen, hij had geen gun thuis, haha.
Donderdag weer de loop bus gepakt en in het centrum wat rondgekeken. Ongelooflijk druk was het overal, niet echt relax rondgelopen. Nog een tweede poging gedaan om een hoog gebouw in te gaan, en dat is gelukt! naar de 38e verdieping met een heel snelle lift tussen de zakenmannen strak in pak. Bovenaan ff wat foto's gemaakt uit het raam en een mooi uitzicht! Daarvandaan nog een ander mooi park bezocht.
Daarna gaan informeren bij reisbureau's voor wat trips te boeken. Hier eigenlijk de rest van de dag bijna mee bezig geweest. Was redelijk stressvol want ik wilde de volgende morgen al weer de bus pakken en moest dus snel beslissen. Maar wat was ik blij nadat ik het eindelijk geboekt had!
Mijn planning: Ik ga eerst naar Noossa wat rondkijken, daarna naar het bekende Fraser island een four wheel drive -self drive tocht maken, daarna verder naar het plaatsje 1770. Daar ga ik met een klein vliegtuigje naar een eiland. Daarna bij de nog meer bekende Whitsunday eilanden een zeilcruise maken op een snel zeil jacht! Kost wat centen maar gaat zeker cool worden!
Vrijdagochtend vroeg de bus gepakt richting Noosa. Hier lezen jullie weer meer over in het volgende verslag!

groeten vanuit Australie! see ya mate!

  • 01 Oktober 2010 - 14:52

    Lon:

    Oh mijn God, een helikopter waarschuwt iedereen voor een haai en jij gaat wat verderop surfen... Bikkel!

  • 01 Oktober 2010 - 20:05

    Henrie:

    Tuuurlijk; weer bier?! :P
    Jou-kennende ging je met een rotvaart die berg af op je mountainbike! Niet te risky he! ;) Have fun @ zeiljacht :D

  • 01 Oktober 2010 - 23:19

    Jax:

    Ruudjuh,

    Zo jij vermaakt je wel, zo te lezen! Erg ondernemend, cool! Benieuwd naar het volgende verhaal...

    Veel plz @ je volgende trip!

    Jax

  • 02 Oktober 2010 - 08:39

    Ferdy:

    niceee ruudie! Neem je kratje XXXX mee? lol. Ga zo door maat!

  • 02 Oktober 2010 - 09:02

    Freek:

    Cool Ruud, als ik dit zo lees maakt me dat wel jaloers :). Krijg ook zin om even langs te komen, maar dat gaat niet zo makkelijk daaro ;).

    Gr Freek

  • 02 Oktober 2010 - 14:24

    Pleun:

    Koning!

    hahah jij vermaakt je wel;)
    Nog gevraagd aan een aussie waarvoor banana benders staat? Of had ik toch gelijk :D

    Ben je al wat BYO's tegen gekomen?

    Lol en wat Fer zegt, neem voor mij ook een aantal stubby's xxxxx mee ;)

  • 02 Oktober 2010 - 19:46

    Janneke:

    Hey Ruud!

    Heel gaaf je verhalen, en ontzettend herkenbaar allemaal :D

    Geniet nog van Aussie!
    Groetjes je huisgenootje

  • 05 Oktober 2010 - 16:26

    Bram:

    (Even gedacht om 1 minuut voor sluitingstijd de tap open te zetten, hehe).

    Whaha, koning. Ff laten weten die roed uit holland nou is:P!
    Klinkt allemaal heel cool, veel plezier!

  • 21 Oktober 2010 - 19:51

    Papa:

    Zie nu pas je verslag.
    Kon het op mijn werk niet openen.
    Nog steeds haaien in de baaien !
    Je surft nu al beter dan ik ooit gedaan heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Going to OZ!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2011

-Made in Taiwan-

20 December 2010

Woolloomooloo, hoe-voel-oe?

13 December 2010

Living the farmers live on a farm

09 December 2010

Driving down the Great ocean road!

26 November 2010

Cruising down the big roads
Ruud

Dit is mijn dagboek van mijn reizen! veel leesplezier!

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 22329

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 19 Juni 2012

Sawadee! southeast Asia

14 September 2010 - 23 December 2010

Going to OZ!

21 April 2013 - 30 November -0001

Working and living on SXM Sint Maarten

Landen bezocht: