Happy days on Fraser island! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu Happy days on Fraser island! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

Happy days on Fraser island!

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 Oktober 2010 | Australië, Rainbow Beach

Na Noosa ben ik doorgereden naar Rainbow beach voor mijn 4x4 avontuur op Fraser island. Ik ben even achter geraakt met mijn verhaal dus ik hoop dat ik het nog allemaal weet, hier gaat het verder:

Zondag 3-10-2010
De bus van Noosa naar Rainbow beach gepakt. Dit was iets van 3uur rijden. Ik kwam hier aan om half 1 en om 2 uur was al de briefing voor het drie dagen 4x4 avontuur op Fraser island. Even relax tas uitgepakt en rondje gelopen door het plaatsje. Dit plaatsje is letterlijk 2 straten, dit wist ik niet en had dus voor een map gevraagd en dit zag er heel grappig en klein dus uit. De receptioniste keek me ook een beetje raar aan toen ik om een map vroeg. De briefing van het 4x4 rijden hield in dat er twee dvd's geviewd werden. Eentje over de regels op het eiland en eentje over hoe je in een jeep moet rijden in het zand. De dvd's waren zo gemaakt om je af te schrikken en geen rare dingen gaat doen en alles werd drie keer herhaald. Er werden ook grappige dingen verteld zoals: niet op de weg slapen met je slaapzak, duhhh. Ook kunnen er snelheidscontroles worden gedaan op het strand en staan er ook echt verkeersborden met de maximumsnelheid op het strand, erg grappig. Na de video's de groep ontmoet waar ik de komende drie dagen mee ga optrekken, leuke groep met canadezen, duitsers, nog 3 nederlanders (2 uit zwolle en 1 uit uden), zwitserse, australier, engelsen. Hier meteen boodschappen mee gedaan voor de komende drie dagen. s'avonds meet deze groep bij het hostel rond gehangen wat erg gezellig was. We hadden met de groep "goon" gekocht, zoals dat hier zo heet. Dit drinken bijna alle backpackers, dit is het goedkoopste alcohol dat er is en is een goekope versie van witte wijn en iedereen vind het niet te drinken. Maar omdat bier hier zo belachelijk duur is (5 tot 7 dollar in de kroeg en 1 tot 2 dollar per blikje in de supermarkt) drinkt iedereen dit. Ik vond het verrassend genoeg aardig te drinken.

maandag 4-10-2010
S'ochtends vroeg vertrokken met 2 jeeps met een motorinhoud van 4,2 liter :). In deze streek rijden ontzettend veel grote 4x4 auto's. Uitleg gehad over de auto's en vertrokken. Per veerboot zijn we het eiland opgereden, dit was al meteen het strand op. Er is geen asfalt op Fraser iland en je rijdt dus over zandpaden en strand. Af en toe moet je door een beekje van zoet water, dan moet je goed opletten of het niet te diep is. We zijn bij een schipwreck gestopt, een schip wat er al 50 jaar ligt en daar ooit is vastgelopen en nooit los getrokken gekregen is. Ondertussen liggen de onderste drie dekken onder het zand.
Daarna verder gereden naar een relax meertje met een zoetwaterriviertje. Dit was ongeloffelijk mooi, het leek precies op een subtropisch zwemparadijs alleen dan buiten. Deze plekken bouwen ze dus na in europa. Het water was zo helder en schoon dat je het kon drinken. Daarna zijn we naar het kampeerterrein gereden, daar stonden tenten en douches. Ik had de pech om met z'n drieen in een klein tentje te slapen. (een andere nederlander en een engelsman).
Op de instructievideo werd ook gewaarschuwd voor dingo's (die wilde honden die afstammen van de wolven) (nee dat is geen soort kangaroo zoals sommigen van ons weten...kuch...) Deze hebben we nog een paar zien lopen. Samen gebbq-ed en daarna bij het kampvuur gezeten en ook nog sterren wezen kijken op het strand. Dit was erg gezellig, oa door een erg grappige taiwanees die erbij was. Die alle talen probeert te leren. Bij het kampvuur kwam nog een dingo gezellig voorbij wandelen. Ongelofelijk veel sterren te zien natuurlijk omdat je op een eiland zit met bijna geen licht! Heb foto's gemaakt maar volgensmij zijn de sterren niet echt te zien.

dinsdag 5-10-2010
Vroeg weer opgestaan en weer in de jeeps gesprongen. richting een spa naast de zee. Dit was een meertje dat gevuld wordt door de zee. Hier kan je goed zwemmen omdat je beter niet in de zee kan zwemmen omdat er heel veel haaien rond fraser zitten. De ranger had een foto waar een persoon aan het zwemmen was met een haai ernaast die op fraser was gemaakt, erg mooie foto. De baai was een erg mooi baaitje door de rotsen.
Na de spa naar een meertje in het binnenland gegaan. Dit lag naast een grote zandbank met een erg steile duin. Dit was een beetje hetzelfde als de duin in Biscarosse alleen dan kleiner. Het water was hier ook ontzetten helder en er zaten catfisches in die je bijna kon aaien zo tam waren ze.
Dit keer naar indian head. Dit is een rots die uitsteekt tussen twee baaien in. Hier was dus een ongeloofelijk mooi uitzicht! We hebben een half uur op de rotsen gezeten en hebben ongelofelijk veel dieren gezien! Dolfijnen, haaien, vier walvissen, en ook nog een schildpad. We hadden ongelofelijke mazzel dat we dit allemaal konden zien! En dit allemaal net voor de rots! Het is lastig om dit verhaal te typen, ik zit op dit moment in de bus en die schud nogal veel en is dus moelijk om terug te lezen. De asfaltwegen zijn hier soms niet al te best. Na deze spectaculaire plaatsen en met ontzettend goed weer met blauwe hemel zijn we weer terug naar het kamp gegaan en daar gegeten en bij het kampvuur gezeten. Ik heb trouwens ook zelf gereden in de 4x4, dit was erg cool. Met een gangetje van 80-90km/h over het strand scheuren en door kuilen, riviertjes en los zand heen crossen. happy days zoals ze hier zeggen!

woensdag 6-10-2010
Dit is de laatste dag op fraser. We zijn naar een lake geweest met een heel mooi strand en helder blauw water. Het strand bestond uit heel apart zand, dit was heel fijn zand. Je kon hiermee je sieraden schoonmaken en een modderbad mee doen. Hier zou je huid erg zacht van worden. Als je het spul in potjes zou doen zou je het voor veel geld in europa kunnen verkopen waarschijnlijk. De laastste dag zijn we vooral het regenwoud ingegaan. Hier stonden veel hoge bomen met daartussen smalle zandpaden waar je met een normale auto nooit overheen zou kunnen rijden. Erg cool om daar te rijden. Ook ik heb hier het laatste stuk gereden tot aan de veerboot en daarna mijn eerste stuk op de openbare weg tot aan het hostel! (links rijden dus!) maar is allemaal goed gegaan. Auto nog laten checken en was helemaal in orde gelukkig. In het hostel in Rainbow beach nog een laatste keer met de groep gegeten. Good stuff! zoals ze hier zeggen!

donderdag 7-10-2010
S'ochtends heel vroeg opgestaan voor het dolphin feeden. Met een aantal mensen van de fraser-groep een veerboot gepakt naar een haventje waar je dolfijnen kan voeren. Hier was het erg druk en waren twee (wilde!) dolfijnen die elke dag rond dat tijdstip vis kwamen halen. Erg cool om die wilde beesten te zien, ze lagen erg rustig te wachten op hun eten. Je kon voor 5 dollar(!) een vis kopen en die dan in hun bek leggen. Een grote rij stond hiervoor en die dolfijnen kregen dan ook heel wat te eten! Goede foto's gemaakt en oogcontact met een dolfijn gehad haha. Was erg leuk om gezien te hebben. Na de dolphin feeding snel uitgecheked en nog even rond gekeken in rainbow beach. o.a. met twee canadezen op het strand geweest. Ik heb nog nooit twee mensen meegemaakt die zoveel kunnen schelden, de amerikanen zijn er niets bij. Ondertussen wat mensen uitgezwaaid en rond twaalf uur de bus gepakt naar Agnes water/ 1770, voor mijn volgende avontuur.

Groeten vanuit het zonnige en warme Rainbow beach!

PS: ik heb nieuwe foto's geplaatst, alleen ik loop een beetje achter met foto's omdat het uploaden erg langzaam gaat. enjoy.

• 10 Oktober 2010 - 11:00

Ferdy:

Jij maakt t mee ruud! Goede verhalen man, en de foto's mogen er ook zijn!! Good luck verder!

• 10 Oktober 2010 - 11:06

Henrie:

Haha dat crossen met die 4x4 is bijna zoals met de Nissan toen je stageliep ;) Alleen dan beter! Vet! Ga zo door :)

• 10 Oktober 2010 - 11:10

Jax:

Ruud, mooi avontuurtje weer! Op naar de volgende... Je hebt het goed naar je zin zo te lezen, mooi!

Jax

• 11 Oktober 2010 - 08:48

Lonneke:

Haha, je bent al zo ingeburgerd in de engelse taal dat je niet eens meer weet dat je het in het Nederlands geen kangaroo is maar kangoeroe (dacht eigenlijk kangeroe maar blijkt niet..).
    Gave excursie trouwens! Die mooie plekjes in de natuur en gezelligheid met andere reizigers zijn het beste :)
    You enjoy aswell! xx

• 11 Oktober 2010 - 11:21

T-Mon:

lol je moet ook ff naar Gympie gaan, gwoon om te kunnen zeggen dat je daar geweest bent. Geen idee wat het verder is maar de naam is dol :P Gave foto's en mooi verhaal. Volgens mij hou je het nog goed een paar maanden vol daar.

• 21 Oktober 2010 - 20:03

Papa:

Vraag me af waar je nou al weer zit