Good stuff mate! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu Good stuff mate! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

Good stuff mate!

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 Oktober 2010 | Australië, Noosa Heads

Ok ik ben helemaal vergeten dit reisverslag te plaatsen, de vologorde klopt niet helemaal maarja. Dit reisverslag gaat over Noosa.

Vrijdag 1-10-2010
's-ochtends dus vroeg de bus gepakt in Brisbane naar Noosa. Gelukkig was dit maar 3 uurtjes rijden. Hier opgehaald door een shuttelbus van het hostel. Het hostel is een soort van boedda resort met ook ook eventueel te boeken yoga-lessen. Het weer is helaas wat minder, bewolkt. Toen ik me sleutel kreeg ben ik naar me kamer gelopen, alleen blokkeerde het slot en was het slot kapot. De eigenaar uiteindelijk de deur geforceerd en er een nieuw slot opgezet. Het centrum gaan verkennen en wat boodschappen gedaan. o.a. een bekende koeltas gekocht die zowat elke backpacker hier meezeult. Ik zit nu met wat zwitsers, zweden, denen en duitsers op een kamer. Tweede stranden bekeken, op een strand werd gewaarschuwd voor gevaarlijk zwemwater omdat het erg hard waaide en daardoor de golven gevaarlijker zijn. Savonds in de huiskamer van het hostel wat films gekeken.

Zaterdag 2-10-2010
Redelijk vroeg opgestaan om een actieve dag ervan te maken. Rustig op mijn gemak gegeten en vervolgens de shuttelbus naar het main beach gepakt. Ik praat nu echt alleen maar engels zowat en wat me steeds beter afgaat en vergeleken met de duitsers, fransen en oostenrijkers enz. ben ik toch een van de beteren haha. Bij main beach ben ik gaan wandelen in het natuurpark wat er naast ligt. Dit zou een wandeling van 2,5uur zijn. Dit was echt ongelofelijk mooi, het pad liep helemaal langs de kust met super mooie uitzichten en kliffen.De golven waren ook machtig groot hier. Helaas was ik ergens verkeerd gelopen en kwam er nog een tweede wandelroute achteraan en uiteindelijk 3,5uur gelopen. Het begon ook nog te regenen onderweg maar had me regenpak bij me. Maar het uitzicht maakte het allemaal goed. Na de wandeling even wat geregeld op internet en daarna een surfboard van het hostel meegenomen en gaan surfen bij main beach. De golven waren hier aardig groot, en erg stijl. Was lastig om op te surfen. Als avondeten schnitzel met noodles gemaakt en weer in het hostel gechilld s' avonds.

zondag 3-10-2010
s'morgensvroeg de bus gepakt naar rainbow beach, hier moest ik op tijd zijn voor het 4 wheel drive avontuur.

Zie de foto's op mijn picasa! http://picasaweb.google.nl/117228420802078586313?authkey=Gv1sRgCMvciYrW6rqx0AE

• 10 Oktober 2010 - 07:36

Mama:

wauw Ruud, wat een fantastische trip was dat, en prachtige foto's! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!

• 10 Oktober 2010 - 11:03

Jax:

Ruudje, Je bent goed bezig, lekker ondernemend en je foto's maken me zeker jaloers. Mooie trip ben je aan het maken!

Jax

• 11 Oktober 2010 - 10:18

Lonneke:

Las net dat er hevige windstoten, veel regenval en elektriciteitsstoringen in het Oosten van Australie (oa Brisbane) zijn vandaag. Nog last van gehad?

• 21 Oktober 2010 - 20:13

Papa:

Zie nu ook de foto's pas.
    Gaan we nog een keer skypen ?
    Volgende week bijv. want mijn jetlag speelt op.