Op naar het volgende eiland - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu Op naar het volgende eiland - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ruud - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende eiland

Door: ruudvanhezewijk

Blijf op de hoogte en volg Ruud

31 Oktober 2010 | Australië, Townsville

Townsville

Na een busrit van 4 uur kwam ik aan in Townsville. Townsville is een klein stadje met een aantal winkelstraten en een kleine rivier erdoorheen. Het leek net een spookstadje want toen ik er met de bus doorheen reed was er niemand op straat. Ingecheked in het hostel, wat een erg fijn hostel is waar overal over nagedacht is zelfs de kleinste dingen. Daarna het stadje gaan verkennen, mooi lang strand met veel sporttoestellen langs het strand. Mee gebarbequed met mensen uit het hostel, was erg lekker en uitgebreid. 's-avonds de kroegen in gegaan, toen was het opeens heel druk. Veel leuke kroegen, eentje had een lift in de kroeg erg grappig om te zien.
De volgende dag de rest van het stadje gaan bekijken, langs het maritiem museum gelopen, daar nog even een stuk gratis meegepakt. Langs de haven gelopen en bij een zeilvereniging binnen gelopen. Daar was net een wedstrijd bezig, als ik eerder was gekomen had ik zelfs mee kunnen zeilen, helaas net te laat. Boodschappen gedaan. Nog even op het strand gelegen en weer verder gelopen naar het bekende aquarium van Townsville. Hier toch maar even binnen gaan kijken voor 50 procent korting. Erg mooi aquarium met haaien, grote zaagkophaaien, schildpadden, zeepaardjes en allerlei andere soorten vissen. Je kan uren naar zo'n aquarium met koraal kijken en dan blijf je nog nieuwe dingen zien. 's-avonds maar is mijn logboek gaan aanvullen want ik loop al 5 dagen achter, dat lijkt niet veel maar dat zijn al weer twee plaatsjes terug in de tijd voor mij, en het is moeilijk alles terug te halen wat er allemaal gebeurd is.


Magnetic island

Om half 11 ben ik naar de ferry gelopen met mijn backpack om naar Magnetic island te gaan. Dit was zo'n 20 minuten varen. De naam van het eiland heeft iets te maken met het kompas van captain cook die hier op hol sloeg. Op het eiland heb ik de bus gepakt naar mijn hostel. Het hostel zit enkele meters van twee grote mooie stranden af, waar koraal op het strand aanspoelt. Op het eiland met een nederlander afgesproken om naar het strand te gaan en daar te chillen. Het waaide flink dus er waren vrij hoge golven. Het was heel helder weer en een erg mooi strand met een mooi uitzicht over het eiland. Geinformeerd naar autoverhuur op het eiland. Er komen hier blijkbaar cyclonen voor zag ik op een bord. Lekkere maaltijd voor 6 dollar gepakt.
Dit ben ik op dit moment aan het typen in de bar met een gratis biertje. Er lopen hier erg grappige vogels door de bar heen trouwens die als ze beter willen zien, juist stil gaan staan in plaats van wegrennen om het beter te zien. 's-avonds nog even naar het strand gelopen en ik schrok want er sprongen aan alle kanten wallabies weg en ik wist niet dat die hier wild zaten!
De volgende dag een auto gehuurd, ofja auto, het was meer de "droom cabrio van barbie". Er rijden een heleboel roze cabrio's rond maar gelukkig hebben wij die niet gekregen. Wel cool zo'n topless car. Beetje over het eiland scheuren aan de linkerkant van de weg en met links schakelen. Je zet al snel de ruitenwissers aan in plaats van het knipperlicht haha. Totaal 4 stranden gepakt en gewandeld naar de top van het eiland waar nog een oude bunker van WW2 stond. Onderweg naar de top wilde koala's in de bomen tegengekomen erg grappige beesten. Ze zitten alleen maar te slapen in de bomen door de hitte en stoned zijnde van de eucalyptis. Ik heb nog geprobeerd er een uit de boom te schudden maar lukte niet haha(zie foto's). Daarna naar een ander punt gereden om wilde wallabies te zien, ze waren zo tam dat ze uit je hand konden eten en er zaten er ongelofelijk veel. Nog even boodschappen gedaan en aan het eind van de dag de auto ingeleverd. Maarja hoe terug? de bus ging pas over een uur, dus hebben we maar gelift. Veel auto's zwaaien maar uiteindelijk met een local die op het eiland woont mee terug gereden. 's-avonds nog een maaltijd van 6 dollar meegepakt. In australie hebben ze hier trouwens in veel restaurants grappige apparaatjes die je meekrijgt nadat je besteld hebt. Die gaan trillen, licht geven en piepen als je maaltijd klaar is. Handige vinding vind ik zelf. Morgen weer verder, terug met de ferry en met de bus naar mission beach net onder Cairns.

Mission beach
's-ochtends op mijn gemak uitgechekd in het hostel en om 11uur de bus gepakt naar de ferry. De bus sloot mooi aan op de ferry en de ferry weer op de greyhound. Onderweg in de bus nog wilde kalkoenen gezien langs de weg, er staan hier ook verkeersborden langs de weg met; pas op kalkoenen erop. In mission beach kwamen we 's-middags aan. Hier was geen strak blauwe hemel meer zoals op magnetic island, maar dreigende bewolking. Toen we net uit de greyhound stapte begon het hard te regenen, een echte tropische regenbui. Mission beach ligt in een tropisch bos en ons hostel lag net iets buiten mission beach midden in het bos. De kamers waren een soort van houten hutjes. De regen is niet meer gestopt en het heeft de hele nacht door als een gek geregend. We hebben maar besloten om de volgende dag meteen door te rijden naar Cairns. We vroegen ons wel af of het mogelijk zou zijn want met die regen zou er misschien nog wel eens wat overstromingen kunnen zijn.

Lees de volgende keer hoe ik in Cairns ben aangekomen!

  • 31 Oktober 2010 - 11:27

    Pleun:

    Soo super weer Ruud!
    Jammer dat je niet mee mocht doen met zeilen!
    En ook super foto's, je kunt inderdaad goed zien dat die beestjes niet snel weggaan als je er op af stapt :D. Erg leuk!

  • 31 Oktober 2010 - 13:09

    Pap En Lon:

    Ik moest even uitleggen wat chillen betekent aan pap, maar nu begrijpt hij je verhaaltje ook..
    Het 'korte' rondje is trouwens ook al heel erg lang! Zal mooi genoeg zijn!
    Groetjes uit Rosmalen.

  • 31 Oktober 2010 - 13:55

    Henrie:

    Leuk reisverslag weer!
    Pleuntje en Lidewij zijn nu aan het vliegen. Ik denk dat ze nu ongeveer een tussenstop maken in Singapore. Dus als je nog in Cairns blijft, mail met ze?

    Later!

  • 31 Oktober 2010 - 18:51

    Marie-Josée:

    Zo,te gek weer zeg.Je blijkt trouwens een geboren 'verteller'te zijn!!Dit zijn echt verhalen voor bij een goed kampvuurtje..!
    Sluit me helemaal aan bij Lon en pap;het korte rondje is al heel wat en je kunt het ook op je gemak doen en als je de west coast niet zo bie vind, zit je er wel meteen voor ong. 3 weken aan vast voor een beh. bedrag.Maar goed we zien vanzelf wel wat je besloten hebt groetjes en veel plezier, Marie-Josée

  • 31 Oktober 2010 - 20:21

    Mama:

    Hoi Ruud,
    Even snel een berichtje uit Curacao!
    Ons tijdverschil is nu wel heel groot: 14 uur!
    Hier komt vanavond en morgen een tropische storm, misschien wel orkaankracht...
    Heel veel groetjes en veel reisplezier!

  • 31 Oktober 2010 - 22:09

    Timon:

    spannend een cliffhanger :P. Wat een mooi leven hebben die koala's... en jij ook trouwens

  • 01 November 2010 - 09:47

    Ferdy:

    Wat kan die ruud toch mooi vertellen he:D nice man, k ben echt benieuwd naar Cairns! Latertjeee!

  • 02 November 2010 - 16:15

    Freek:

    Hey Ruud, leuk om te lezen weer. Het stikt daar wel van de beesten, lijkt me echt cool om te zien.
    Freek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Going to OZ!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2011

-Made in Taiwan-

20 December 2010

Woolloomooloo, hoe-voel-oe?

13 December 2010

Living the farmers live on a farm

09 December 2010

Driving down the Great ocean road!

26 November 2010

Cruising down the big roads
Ruud

Dit is mijn dagboek van mijn reizen! veel leesplezier!

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 22325

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 19 Juni 2012

Sawadee! southeast Asia

14 September 2010 - 23 December 2010

Going to OZ!

21 April 2013 - 30 November -0001

Working and living on SXM Sint Maarten

Landen bezocht: